Şahe Bedo kimdir, Nerelidir, Şehe bonun asıl gercek adı nedir, şahe bedo kaç yaşında

Kürt müziğinin en sevilen simalarından olan Şahe Bedo kimdir  aslen nerelidir, kaç yaşındadır kısacası sanatcının  hayatına dair herşey burada..

Şahe Bedo Kimdir?


Şahê Bedo’nun asıl adı Şahin Güneştir. Agirî/Giyadîn – Ağrı/Diyadin doğumludur. Küçükken ailesi ile birlikte Van’ın Erciş ve Muradiye ilçesine göç etmişlerdir.
Düğünlerde sahne alarak kendisine büyük hız ve yetenek kazandırmıştır.
2000 yılında halaylarla nitelendiren ilk amatör albümü “Govenda Nû” albümünü Umut plak tarafından çıkarılmıştır. Daha sonra İstanbulun çeşitli yerlerinde Sahne almıştır.Ardında 2005 yılı mayıs ayında çıkardığı 2. albümü “Gûla Çiya / Roj Naçe” yi Silvana Müzik etiketiyle müzik piyasasına sunmuştur. Aradan 4 yıl geçmesine rağmen 2009 yılında 3. albümü olan “Zerya / Evinamın” ile temmuz ayında, profesyonel çıkış yapmış ve dinleyicilerin büyük beğenisini toplamıştır.
Kendi ağzından hayat hikayesi ise;
“1976 yılında Ağrı Diyadin ilçesinde doğdum. 7 yaşında Van’ın muradiye ilçesine göç ettik ve burada müzikle tanıştım.Daha önceleri kürt müziğini sadece amatör olarak Van’ın muradiye ilçesindeki koma serwanda başladım.Daha sonra benim değerli abim ve destekçim Muradiyeli büyük usta Hemé Haci nin yardımıyla profesyonel olarak kürt müziğine başladım ve kürt müziğine katkıda bulunmaya çalışıyorum. Şu anda Türkiye’nin her bölgesinde kürtçe müzik çalışmalarıma ve konserlerime devam ediyorum.yaşamıma İstanbul’da devam ediyorum”
Son dönemde çıkardığı Single parça olan Çavreşamın birçok çevre tarafından beğenilmiş ve video sitelerinde en çok dinlenen Kürtçe kliplerin başında gelmiştir.
Şahê Bedo 2015 yılına Nazdar parçasına çektiği klip ile iddialı bir giriş yaptı.

Comments

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();