Kürtçe Seni seviyorum veye Seni sevmiyorum Nasıl yazılır yada söylenir

kürtçe seni seviyorum nasıl denir
Merhaba arkadaşlar Kürtçe bilgi kategorimizde Kürtçe kelimelerin türkçe tercümesini yapacağız.  Türkiye`de 90 lı yılların ortalarına kadar kürtçe dili  günümüzdeki  kadar özgürçe kunuşulan bir dil değildi. Kürt halkı Ana dillerini ana dillerinde seslendirilen Şarkı ve filmleri gizli gizli dinlerlerdi. O sebeple bir çok kürt genci kendi öz dilini bilmemekte bu kapsamda ziyaretcilerimize yardimcı olma ihtiyacını hissettik. Aşagıda Kürtçe seni seviyorum yada kürtçe seni sevmiyorum kelimelerinin tercümesi yapılmıştır.


Kürtçede Seni seviyorum Yazılış Ve Okunuşu

Seni Seviyorum
Yazılışı: Ji te hezdikim   Okunuşu: Jı te hezdıkım

Ben Seni Seviyorum
Yazılışı: Ez ji te hezdikim   Okunuşu: Ez jı te hezdıkım

Seni Çok Seviyorum
Yazılışı: Ji te pir hezdikim   Okunuşu: Jı te pır hezdıkım

Ben Seni Çok Seviyorum
Yazılışı: Ez ji te pir hezdikim   Okunuşu: Ez jı te pır hezdıkım

Bende Seni Seviyorum
Yazılışı: Ez jî ji te hezdikim   Okunuşu: Ez ji jı te hezdıkım

Bende Seni Çok Seviyorum
Yazılışı: Ez jî ji te pir hezdikim  Okunuşu: Ez ji jı te pır hezdıkım

Kürtçede Seni Sevmiyorum Yazılış Ve okunuşu

Seni Sevmiyorum
Yazılışı: Ji te hiznakim   Okunuşu: Jı te Hıznakım

Ben Seni Sevmiyorum
Yazılışı: Ez ji te hiznakim Okunuşu: Ez jı tehıznakım
 
Bazı yörelerde “Çok” anlamında “Pır” bazılarında ise “Gelek” kullanılır.

Bu durumda Seni Çok Seviyorum için Jı te gelek hezdıkım şeklinde kullanılabilir.

Comments

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();