Seyda Perinçek - Mirina Bi Saxî şarkı sözleri, Türkçe çevirisi

Seyda Perinçek'in en sevilen parçalarından biri olan Mirina Bi Saxi şarkısının Türkçe ve kürtçe sözleri yazımızın devamında yer almakta.



Seyda Perinçek - Mirina Bi Saxi Kürtçe Sözleri

 Mi go ez xortekim, ezê evîndar bibim
Min ji ku zanî bû mirine, ezê pê jar bibim
Îro ez bû me evdal, bi çola ketime
Keçê min ji ku zanî bû, ezê kor û lal bibim

Mirina bi saxi navê wî eşqe yar
Dest bide vi canî, tev bûye pêt û ar
Ne ma fêyde dike, ev qêrin û havar
Keçê min ji ku zanî bû, ezê kor û lal bibim

Birek bê binîye nikarim derkevim
Dengêmin dernayê bê ziman û devim
Wek mirîyê serewi kevrê qebrê kevim
Keçê min ji ku zanî bû ezê pê dax bibim

Seyda Perinçek - Mirina Bi Saxi Türkçe Sözleri

Ben gencim dedim, aşık olacağım
Nereden bileydim ölümdür, zehirleyecek beni
Şimdi derviş olmuşum, çöllere düşmüşüm
Yarim nereden bileydim, kör ve dilsiz olacağım

Yaşarken ölümün adı aşktır yar
Elini koy canıma, hep kor ateş olmuşum
Artık fayda etmez bu haykırış ve isyan
Yarim nereden bileydim, kör ve dilsiz olacağım

Dipsiz bir kuyudur çıkamıyorum
Sesim çıkmıyor, dilsiz ve ağızsız olmuşum
Başı mezar taşına değmiş ölü gibiyim
Yarim nereden bileydim dağlanacağım (aşkın ateşiyle) 


Comments

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();